dinsdag 25 januari 2011

Trends en verwachtingen e-mailmarketing 2011

Het begin van een nieuw jaar geeft bedrijven altijd weer de kans om nieuwe plannen uit te werken, een nieuwe strategie toe te passen en doelstellingen te wijzigen. Ook is januari de beste tijd om de laatste marktontwikkelingen te volgen - dat geldt ook voor online marketingcommunicatie. Wij hebben de laatste ontwikkelingen opgezocht en graag delen wij onze verwachtingen voor e-mailmarketing in 2011 met u.

Mobiele marketing
Mobiele marketing is een groeiende focus voor digital marketeers en behoort in 2011 tot de vaste kanalen van iedere geintegreerde online marketing strategie. Afgelopen jaar werden e-mailmarketing campagnes voornamelijk gecombineerd met social media activiteiten, dit jaar zullen we meer adaptaties zien van e-mail campagnes naar mobiel. Het aantal gebruikers van smartphones groeit nog steeds ongelooflijk hard en we durven te concluderen dat e-mail campagnes die niet ook worden ingezet voor mobiele telefonie, een groeiend segment aan inschrijvers zullen mislopen. Niet omdat inschrijvers hun e-mail op hun PC of laptop niet checken, maar eerder omdat zij eraan gewend raken dat zij de keuze hebben waar ze hun laatste updates checken.

GraphicMail is zich erop aan het voorbereiden u te kunnen helpen uw mobiele marketing doelstellingen te realiseren. Deze maand lanceren we de gratis GraphicMail iPhone App en u kunt dit jaar op het gebied van mobiele marketing een aantal grote ontwikkelingen van ons verwachten.

Meer focus op inhoud
In 2010 zagen we een aantal interessante ontwikkelingen binnen e-mail marketing, waarbij het inzetten van sociale netwerken als Facebook, Twitter en YouTube een belangrijke doelstelling werd. Door nieuwe vormen van geintegreerde digitale marketing strategien, werden internetgebruikers gebombardeerd met aller varianten van online marketing. Het wordt steeds moeilijker om de aandacht op uw campagne gericht te krijgen. Relevantie werd het ‘buzz’ woord - de sleutel om de aandacht van uw doelgroep vast te kunnen houden.

In deze internationale virtuele maatschappij die we steeds verder aan het uitbouwen zijn, zorgt de combinatie van interactie van consumenten en betrokkenheid voor succesvolle merken. In plaats van nieuwsbrieven die vol staan met verkoop pitches, wordt het respons heel belangrijk: van opinies tot feedback op videos. Commentaar en reviews van consumententen zijn de grote generatoren achter meer traffic. Dit jaar verwachten we bij de ontwikkeling van e-mail campagnes extra focus op inhoud die de doelgroep vermaakt, leuk en persoonlijk is. Inhoud die de vraag beantwoordt: ‘What is in it for me?’


Meer gericht op doelgroepgedrag

De manier waarop we het gedrag online kunnen monitoren, is opnieuw verbeterd. Het is nu mogelijk om bijna iedere manier waarop een gebruiker gebruik maakt van uw website in kaart te brengen. Dit is zelfs mogelijk op uw sociale netwerken. En zoals iedere marketeer weet, het eerste principe van marketing is precies weten wie de doelgroep is. Door de online activiteiten en e-mail interacties te bestuderen van gebruikers en inschrijvers, is het mogelijk waardevolle inzichten toe te voegen aan onze klantendatabase.

E-mail marketeers gebruiken deze informatie om de personen in de maillijst nog beter te kunnen segmenteren en hun communicatie aan te scherpen richting nieuwe inschrijvers. In de loop van 2011 zullen wij u nog betere, visueel sterker en gedetailleerder, rapporten en statistieken aan kunnen bieden. De statistieken zijn, zoals altijd, gratis voor alle GraphicMailers.

Vedere integratie met social media

Velen van ons zijn getuige geweest van de voordelen van integratie van e-mail en sociale netwerken en dit jaar gaan we door met de verdere integratie tussen deze twee kanalen. Daarnaast zullen we zien dat e-mailmarketeers aan deze mix steeds vaker mobiele marketing zullen toevoegen.

E-mailmarkeers zullen dit jaar vooral ook gefocussed zijn op het meten van de efficiency van zulke online marketingcommunicatie campagnes. Ook wij zullen het meten van traffic op sociale netwerken, rapporten en statistieken verder uitbreiden om u te kunnen helpen bij het monitoren van uw eigen e-mail- en social marketingactiviteiten.

Wij doen ons best u van dienst te kunnen zijn uw campagnes te kunnen ontwikkelen op basis van de laatste ontwikkelingen in de markt. Laten we ervoor zorgen dat geïntegreerde e-mail-, mobiele- en sociale online marketingcampagnes ook in 2011 hun vruchten weer afwerpen!




Van uw e-mailmarketing ook een succes maken samen met GraphicMail?

Neem voor meer informatie over al onze mogelijkheden contact met ons op via

support@graphicmail.nl

Probeer GraphicMail 60 dagen gratis. U krijgt
200 e-mailcredits & 5 SMS credits kado!
Geheel vrijblijvend!




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen