zondag 24 oktober 2010

Gmail introduceert 'Postvak Prioriteit': Wat betekent dit voor u

Als dagelijkse e-mailgebruiker en e-mailmarketeer, heeft u vast wel gehoord van de nieuwe functie van Gmail: Gmail’s Postvak Prioriteit.

Deze functie, die nog in de beta fase is en verder wordt getest maar al wel beschikbaar is voor alle Gmailgebruikers, verdeelt een inbox in belangrijke mail- en alle andere mail. Door e-mailmarketeers wordt deze nieuwe ontwikkeling natuurlijk met gemengde gevoelens bekeken. Ook wij werden in eerste instantie moedeloos en zagen het einde van e-mailmarketing al in zicht… Maar na wat meer nadenken en het volgen van alle discussies over dit onderwerp, zijn we inmiddels juist zeer positief gestemd.


Natuurlijk gaan er twee dingen ontzettend veranderen: het e-mailmarketing kaf gaat gescheiden worden van het koren en het zorgt dat e-mailmakrketeers zich nog meer gaan richten op kwaliteits leads en klantrelaties. Dus wat gaat u doen om hier het beste uit te halen?

1. E-mailmarketing is van nature persoonlijk en direct, daarom is het een ideale tool voor het opbouwen van klantrelaties. Een Postvak Prioriteitzorgt dan dat bij klanten die een zakelijke relatie met u zijn aangegaan via uw e-mailmarketing campagne (dus door het openen van de mails en het klikken op links), uw e-mails een hogere ranking krijgen in hun inbox. En daardoor wordt die relatie alleen maar verstevigd.

2. Algemene boodschappen zullen het niet halen. Tenminste, uiteindelijk niet. Het is meer dan ooit van belang dat uw content relevant is voor de ontvanger. Zorg voor de juiste waarde van uw boodschap en personaliseer deze. Dit zeggen wij overigens al jaren.
Maak gebruik van alle mogelijkheden die tot uw beschikking staan: testen, segmenteren en autoresponders, om uw campagnes tot een succes te maken.

3. Uw Gmail inschrijvers moeten uw e-mails snel kunnen herkennen als u wilt dat ze deze blijven openen. Dit betekent dat uw merk- of bedrijfsnaam duidelijk aanwezig moet zijn in de Van-naam, onderwerpregels of eerste kop. Op die manier, wanneer u al een succesvolle campagne hebt, kunnen uw inschrijvers snel zien of uw e-mails eventueel minder prioriteit hebben gekregen en u als een belangrijke verzender markeren. Zodat u weer bovenin de inbox terecht komt.

4. Het is nu nog belangrijker om meer te krijgen van uw inschrijvers dan alleen een inschrijving op uw nieuwsbrief. Om te voorkomen dat al uw e-mailmarketing inspanningen voor niets zijn, is het nodig dat uw ontvangers steeds weer interacteren met uw nieuwsbrief.

Zorg dus voor een duidelijke call to action, liefst een die zorgt voor interactie, zoals het klikken op een link, het achterlaten van een commentaar of het versturen van eeen antwoord. Mocht u antwoord willen van uw inschrijvers, is het natuurlijk wel handig om een actief e-mailadres als afzender te nemen. Natuurlijk is dit meer werk, maar uiteindelijk vergroot het de feedback die u krijgt van klanten en verhoogt het uw niveau van dienstverlening.

Simpel gezegd verandert Gmail’s Postvak Prioriteit e-mailmarketing inderdaad, maar de voordelen van e-mailmarketing blijven stevig overeind. U hoeft er alleen maar nog beter in te worden – en in ruil daarvoor zult u uw ROI zien stijgen. Kwalitatief goede campagnes bereiken de top van de inbox!



Van uw e-mailmarketing ook een succes maken samen met GraphicMail?

Neem voor meer informatie over al onze mogelijkheden contact met ons op via

support@graphicmail.nl

Probeer GraphicMail 60 dagen gratis. U krijgt
200 e-mailcredits & 5 SMS credits kado!
Geheel vrijblijvend!



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen