maandag 30 augustus 2010

Tips voor succesvolle e-mailmarketing

Om uw klanten echt te bereiken en e-mailmarketing efficiënt in te kunnen zetten, hebben wij tien tips voor u op een rijtje gezet;

1. Zorg voor content die er toe doet. Hou het actueel en boeiend en zorg voor voldoende calls-to-action. Wees consequent in taalgebruik en voorkom fouten in grammatica en spelling. Plaats niet te veel tekst in de nieuwsbrief, maar zorg voor links naar uitgebreidere informatie. Zo kunt u bovendien mensen naar uw website trekken.

2. Maak een heldere lay-out; gebruik kopjes, alinea's en kies voor een goed leesbaar lettertype. Maak beperkt gebruik van afbeeldingen: zorg dat ze betrekking hebben op een artikel, dat ze niet te groot zijn en niet kunnen verplaatsen.

3. Kies uw onderwerpregel met zorg: niet te lang, met een duidelijk verband met de inhoud van de nieuwsbrief, en vermijd leestekens. U kunt testen welke onderwerpregel het best werkt, door een A/B test uit te voeren.

4. Personaliseer uw nieuwsbrief: mensen zijn eerder geneigd persoonlijk gerichte e-mails te openen en er op te reageren.

5. Stuur gerichte campagnes: bepaal doelgroepen door uw maillijsten te segmenteren op basis van de gegevens die u van uw inschrijvers hebt verzameld.

6. Leer van de statistieken: gebruik de cijfers om uw strategie aan te passen. Let daarbij niet alleen op hoe vaak een mail is geopend, maar vooral ook op het aantal ondernomen acties (kliks).

7. Ga correct om met e-mailadressen en voldoe aan de eisen van ISP's: zo weet u zeker dat uw e-mails aankomen.

8. Wees op de hoogte van het feit dat verschillende e-mailprogramma's e-mails verschillend weergeven en hou daar rekening mee. Test hoe uw nieuwsbrief er uit ziet in de meest voorkomende e-mailprogramma's.

9. Maak gebruik van social media om uw nieuwsbrief ook in andere kanalen te publiceren en het voor uw lezers makkelijk te maken uw boodschap verder te verspreiden.

10. Ken het doel van uw e-mails, nieuwsbrieven en campagnes. Verstuur niet om het versturen, maar zet e-mailmarketing in als onderdeel van uw marketingcommunicatie-mix. Bedenk van te voren goed waarom u een nieuwsbrief of e-mail stuurt en of u die als klant ook zou willen ontvangen






Van uw e-mailmarketing ook een succes maken samen met GraphicMail?

Neem voor meer informatie over al onze mogelijkheden contact met ons op via

support@graphicmail.nl

Probeer GraphicMail 60 dagen gratis. U krijgt
200 e-mailcredits & 5 SMS credits kado!
Geheel vrijblijvend!




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen