donderdag 12 augustus 2010

Social media en e-mailmarketing deel III: doorklikratio en social share

We schreven het al eerder: e-mailmarketing kan niet meer om social media heen. De cijfers spreken boekdelen. Doorklikratio's van nieuwsbrieven met social share mogelijkheden zijn vele malen hoger dan die van nieuwsbrieven zonder die opties. Door het direct plaatsen van eigen posts, waarin wordt verwezen naar de nieuwsbrief, groeit het aantal potentiële lezers van uw boodschap substantieel, waardoor de doorstuurmogelijkheden natuurlijk ook evenredig toenemen. Voeg daar nog aan toe, dat zoekmachines steeds meer zoeken op sociale netwerken, en u zult begrijpen dat social media geen voorbijgaande hype meer is.

E-mailmarketing op zich is éénrichtingsverkeer, maar door de juiste inzet van en combinatie met social media, ontwikkelt ook e-mailmarketing zich meer en meer tot een conversatiemiddel. En één met meer inhoudelijke mogelijkheden dan een tweet of statusupdate, die slechts een beperkt aantal karakters kunnen bevatten. E-mailmarketing en social media kunnen elkaar dus enorm versterken.

GraphicMail houdt zich altijd bezig met de laatste ontwikkelingen en trends en biedt al langere tijd de mogelijkheid aan lezers van uw nieuwsbrief om deze via social share te delen met anderen. Sinds kort konden nieuwsbrieven al direct gepost worden op Twitter en vanaf vandaag kunt u ook direct publiceren op Facebook! In een paar eenvoudige stappen verbindt u uw GraphicMail account met uw Facebook account en daarna kunt u direct uw nieuwsbrief als statusupdate op uw Facebook pagina publiceren. Compleet met tiny URL die verwijst naar de volledige versie van de nieuwsbrief.

Bovendien maken we het u heel eenvoudig om een inschrijfformulier op uw Facebookpagina te zetten om zo nog meer lezers en inschrijvers te trekken.

Integreer e-mailmarketing met social media en ervaar de kracht van deze combinatie. Aan GraphicMail zal het in ieder geval niet liggen!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen