woensdag 28 juli 2010

Social Media en e-mailmarketing: een ideale combinatie

Er zijn al veel artikelen en zelfs boeken over geschreven, en eigenlijk is het heel eenvoudig: mensen maken steeds meer gebruik van Facebook, Twitter en andere netwerksites, en uw klanten en potentiële klanten dus ook!
Social media voldoen aan de behoefte van de mens om deel uit te maken van groepen, om meningen te kunnen delen en te leren van ervaringen van anderen. Uit onderzoek blijkt dat mensen meer vertrouwen hebben in de mening van een vriend of kennis, dan in een advertentietekst. Dan is het dus ideaal als via social media positieve verhalen over u, uw bedrijf of uw merk worden gedeeld.


Bovendien is zoek- en surfgedrag op internet behoorlijk veranderd sinds de opkomst van social media sites. Facebook krijgt wekelijks meer bezoekers dan Google en YouTube is een van de grotere zoekmachines aan het worden. De kans is dus groot dat informatie over uw organisatie juist daar gezocht wordt. En een gemiste kans als u daar niet gevonden wordt!

Gebruik maken van de mogelijkheden van social media kan op verschillende manieren. Als eerste kunt u de lezers van bijvoorbeeld uw nieuwsbrieven de mogelijkheid geven de inhoud van de nieuwsbrief te delen op door hen gebruikte (netwerk) sites. Dit doet u door social media widgets te plaatsen in de footer van uw nieuwsbrief of in de nieuwsbrief zelf. Met één klik kunnen lezers dan uw nieuwsbrief publiceren in hun netwerk. Waar anderen m ook kunnen lezen. Bij GraphicMail is dit heel eenvoudig: u vinkt het juiste vakje aan en daar zijn ze. Na verzending van de e-mail nieuwsbrief, kunt u in de statistieken zelfs zien of, en zo ja door wie en hoe, er gebruik wordt gemaakt van de widgets.


Daarnaast kunt u natuurlijk zelf een Twitter account of een Facebook pagina aanmaken en alle e-mails uit uw campagne daar posten, zodat nog meer mensen ze kunnen lezen (en doorsturen!). GraphicMail heeft ook dat nu voor u geregeld: u kunt uw social accounts verbinden met uw GraphicMail account. Vervolgens publiceert u in een paar eenvoudige stappen uw nieuwsbrief op Twitter op Facebook. Bovendien kunt u op die netwerksites mensen ook weer de mogelijkheid geven zich in te schrijven op uw nieuwsbrief. En zo is de cirkel weer rond.


E-mail is nog steeds het meest gebruikte communicatiemiddel. Social media hebben de toekomst. Stelt u zich eens voor wat de combinatie van die twee voor u kan doen! Creëer dus uw eigen buzz en haal meer uit e-mailmarketing door gebruik te maken van de social share functies van GraphicMail.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen