maandag 21 juni 2010

TriggerMail: verzend automatisch berichten

Een tijdje geleden hebben we TriggerMail geïntroduceerd: onze geautomatiseerde e-mail service. Dus u zou al op de hoogte kunnen zijn van de mogelijkheden van deze slimme autoresponders. Maar voor het geval het al een beetje is weggezakt, of dat u zich er nog niet in hebt kunnen verdiepen, nog even een korte samenvatting:

Met TriggerMail kunt u geautomatiseerde mails versturen op basis van ‘triggers’. Deze ‘triggers’ stelt u zelf in. Dat kunnen de verjaardagen zijn van uw klanten, betaalmomenten, acties van uw lezers (bijvoorbeeld een klik op een link) en noem maar op. U kunt dus op specifieke momenten specifieke mails sturen, zonder dat u er op dat moment mee bezig hoeft te zijn. Voor nog meer informatie kunt u het hele artikel lezen, of de productinformatie.

Maar hoe en waarvoor kunt u TriggerMail nou eigenlijk gebruiken? Daarover gaat dit artikel.

Hoe pak ik het aan?

Als u nog niet helemaal zeker weet of het iets voor u is, alhoewel wij absoluut denken van wel, probeer het dan eens in het klein. Met bijvoorbeeld één of twee TriggerMails. Stelt u zich voor dat u de verjaardagen van uw inschrijvers weet. Waarom dan niet een week van te voren een ‘verlanglijstje’ sturen met een aantal producten waarop ze korting kunnen krijgen in de week van hun verjaardag? Of simpelweg een verjaardag kortingsbon? Tip: het is bewezen dat verjaardag e-mails echt iets opleveren en bijdragen aan het verbeteren van de relatie met uw inschrijvers.

Maar TriggerMails zijn ook te gebruiken als betalingsherinnering, bij de verjaardag van een account of als follw-up wanneer een inschrijver een bepaalde actie (bijvoorbeeld klikken op een link) uitvoert.

Uiteindelijk zult u, als het goed is, merken dat uw inschrijvers goed reageren op uw TriggerMails. En dan kunt u deze mails op diverse manieren gaan integreren in uw campagne.

Waarom zou ik gebruik maken van TriggerMails?

Simpel: het is een extra gelegenheid om in contact te komen met uw klanten en inschrijvers en een relatie met hen op te bouwen. Maar dan wel op een gerichte, persoonlijke en gedoseerde manier. Dus niet door steeds maar weer bulkmails te sturen, maar door in te spelen op de persoonlijke gegevens en interesses van uw inschrijvers. Zelf verzamelt u informatie over wat uw klanten bezig houdt, zodat u daar beter op kunt inspelen, maar tegelijkertijd geeft u naar uw klanten ook aan dat het u interesseert wat hen bezig houdt. Win-win dus!

Want de kans is groot dat een klant een e-mail van u leest die op hem is afgestemd en hem ook nog eens een voordeel biedt, zoals de kortingsbon voor zijn verjaardag waar we het eerder over hadden.

Ga ik dan niet teveel mails sturen?

Het contact met uw inschrijvers zal frequenter worden, dat klopt. Maar vergeet niet dat de mails die ze ontvangen getriggerd worden door een actie van hen zelf of door een gegeven dat direct met hen te maken heeft (zoals een verjaardag). Bovendien ontvangen dus niet al uw inschrijvers tegelijk dezelfde mail. En omdat de verzonden TriggerMails zo sterk gericht zijn, zullen ze u meer opleveren.

Moet ik nog wel bulke-mails en nieuwsbrieven sturen?

Absoluut! Met bulke-mails en nieuwsbrieven verzamelt u uw inschrijvers, want daar schrijven ze zich voor in. Bovendien hoeft niet al uw nieuws zeer gericht verzonden worden. TriggerMail is een aanvulling en helpt u uw relaties met inschrijvers te verfijnen. Het kan potentiële klanten net dat duwtje geven om daadwerkelijk klant te worden. Of bestaande klanten aansporen tot een extra aankoop. En omdat u TriggerMail instelt en de e-mails daarna automatisch verzonden worden, is het ook nog eens tijdbesparend en heel eenvoudig.

Kort gezegd: met TriggerMail stuurt u de juiste boodschap op het juiste moment om uw inschrijvers in actie te krijgen. En wie wil dat nou niet?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen