dinsdag 4 mei 2010

Verbeter uw e-mailmarketing met een gepersonaliseerde nieuwsbrief

Vraagt u zich wel eens af of de nieuwsbrief, of andersoortige e-mail, die u verstuurt wel bedoeld is voor iedereen op die mailinglijst? Zijn al uw inschrijvers wel geïnteresseerd in AL uw aanbiedingen? En richt u zich altijd direct tot de geadresseerde, of blijft het bij een algemene aanhef? Het antwoord op dit soort vragen en wat u er mee doet kan van grote invloed zijn op de resultaten van uw e-mailmarketingcampagne. Personalisatie van uw e-mails, want daar hebben we het dan over, kan op twee manieren worden uitgelegd en toegepast.

Als eerste het gebruiken van de naam van de geadresseerde in de aanhef van uw mail. Lezers zullen zich meer aangesproken voelen en daardoor eerder geneigd zijn uw e-mail te openen. Wat uiteraard de kans op verdere actie van de ontvanger vergroot. En daar gaat het uiteindelijk om.

Als we nog een stap verder gaan, is personalisatie het versturen van specifieke, gerichte e-mails gebaseerd op de profielen van uw inschrijvers, ook wel segmentatie genoemd. Door gegevens te verzamelen (bijvoorbeeld via het inschrijfformulier) kunt u uw campagnes toespitsen op de interesses en behoeften van uw klanten. Ook kunt u onderscheid maken tussen potentiële klanten en bestaande klanten, of tussen grote en kleine klanten. Kies voor gerichte informatieverstrekking en bouw zo nog betere relaties op met uw bestaande klanten, haal meer uit uw potentiële klanten en vergroot in het algemeen uw conversie.

GraphicMail biedt u diverse mogelijkheden tot personalisatie en segmentatie. Van het automatisch verwerken van de naam van de geadresseerde in de aanhef tot hulp bij het opbouwen van een goed inschrijfformulier om de juiste gegevens te verkrijgen. En een segmentatietool waarmee het wel heel makkelijk wordt om uw inschrijvers te segmenteren. In de uitgebreide rapportages en statistieken kunt u duidelijk zien of uw aanpak effect heeft en u kunt uw segementatiecriteria direct aanpassen op basis van die resultaten. Zo verbetert u doorlopend uw campagnes. Samen met GraphicMail bereikt u uw klanten echt.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen