maandag 12 april 2010

Succesvolle e-mailmarketing via A/B Testen

Waarom wordt de ene nieuwsbrief beter gelezen dan de andere? Ligt het aan de onderwerpregel, de inhoud, het tijdstip van verzenden? Eigenlijk kunt u daar alleen maar naar raden. Behalve wanneer u gebruik maakt van onze A/B test! Met A/B testen kunt u verschillende onderwerpregels uitproberen, of variƫren met de inhoud van de nieuwsbrief en bijhouden welke versie het meest wordt bekeken of de meeste kliks genereert. De resultaten vertellen u duidelijk welke versie 'wint', zodat uw emailmarketingcampagne niet langer gebaseerd is op een gok.

Met A/B testen kunt u:

- Tot 5 onderwerpregels testen: met welk onderwerp wordt uw nieuwsbrief vaker geopend? Wat werkt beter: een lange of korte onderwerpregel?
- Tot 5 verschillende nieuwsbrieven (inhoud) testen: Welke layout spreekt uw doelgroep meer aan? Werkt personaliseren? Welke tekst werkt? Welke landingpages krijgen de hoogste conversie?

Omdat u tot 5 verschillende opties tegelijk kunt testen, zouden we het dus eigenlijk een A/B/C/D/E test moeten noemen... Voor het gebruiksgemak maakt het uiteraard geen verschil of u 2 of meer opties wilt testen; zoals u van ons gewend bent, werkt het heel eenvooudig.

U kiest simpelweg of u een test wilt doen op onderwerp of inhoud. Vervolgens selecteert u een percentage van uw malinglijst waar u de test aan wilt versturen. U bepaalt de winnende variabele - de mail die het vaakst wordt geopend of die met de meeste kliks? - en de test kan gelijk verstuurd worden, of ingepland voor een latere datum.

Wij sturen dan automatisch de winnende versie van uw nieuwsbrief naar het resterende gedeelte van uw mailinglijst, of u kiest ervoor dit handmatig zelf te doen.

Als u regelmatig gebruik maakt van A/B testen, kunt u uw emailmarketingcampagnes nog beter afstemmen op uw doelgroep. En bij ons kunt u dus zelfs A/B/C/D/E testen. Een ideale aanvulling op uw marketinginspanningen dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen