woensdag 27 januari 2010

E-mailmarketing trends 2010

De top 5 – e-mail marketing trends in 2010
Van de pen van Guus Bierens – Marketingmanager GraphicMail Benelux

1 - Autoresponders - TriggerMail
Ook al herstelt de economie zich langzaam, in 2010 zullen veel marketingmanagers nog steeds meer moeten bewerkstelligen met minder budget. GraphicMail focust zich daarom op het verbeteren van de effectiviteit van Autoresponders die kunt inzetten voor al uw e-mailcampagnes. Autoresponders inzetten bespaart u veel tijd. Tevens bent u ervan verzekerd dat de juiste e-mail bij de juiste klant op het juiste tijdstip aankomt. De Autoresponder zorgt voor de gewenste volgende actie op de reactie van uw klant. GraphicMail lanceert in het voorjaar een verbeterde TriggerMail functionaliteit zodat we u het juiste gereedschap kunnen aanbieden voor het behalen van de gestelde online marketingdoelstellingen. U hoort binnenkort van ons!

2 - Testen en analyseren e-mailcampagnes nog belangrijker
Nog meer e-mails in de inbox van uw klanten – dat is het vooruitzicht voor 2010. Het testen en analyseren van uw e-mailcampagnes wordt daardoor nog belangrijker. De juiste combinatie van een relevant onderwerp, een heldere opmaak, pakkende beelden en een inhoudelijke boodschap zorgen ervoor dat uw e-mailcampagne zich onderscheidt van anderen. De effectiviteit van uw e-mailcampagnes maximaliseren wordt een belangrijke uitdaging. Begin 2010 lanceert GraphicMail een A/B test functionaliteit: voorafgaand aan uw e-mailing kunt u onder een kleine groep van uw klanten toetsen welke e-mail het meest wordt geopend en gelezen. Het onderwerp van uw e-mail is daarbij de doorslaggevende factor. De best geteste e-mail wordt verzonden naar het overige deel van uw klantenbestand.

3 – Segmenteren
Handmatig segmenteren was in 2009 al een redelijk ‘2008-woord', in 2010 is dat begrip voor online marketeers echt achterhaald. De meeste e-mailmarketeers zijn er al aan gewend dat het heel eenvoudig is specifieke doelgroepen automatisch te selecteren vanuit de database en hen relevante informatie te zenden. GraphicMail introduceerde vorig jaar augustus een verbeterde functionaliteit die online segmentatie nog eenvoudiger maakt.

4 - Integratie social media en e-mail neemt sterk toe
In 2009 is er een begin mee gemaakt, in 2010 wordt de integratie verder doorgevoerd. Social media wordt steeds effectiever ingezet om inschrijvingen op nieuwsbrieven te genereren. Omgekeerd wordt relevante content steeds vaker geplaatst of ‘getweet’ op het juiste sociale kanaal.

5 - E-mail- en mobiele marketingstrategieën gaan in elkaar op
Iphones, Blackberries, Smart Phones...iedereen gebruikt de software [en is er verslaafd aan], net als ik. Het verschil tussen het inzetten van e-mail- en mobiele marketing wordt steeds kleiner bij het uitvoeren van marketingstrategieën. Het maakt niet meer uit of klanten uw communicatie ontvangen via e-mail of sms.

GraphicMail concentreert zich op al deze onderwerpen en blijft werken aan de meest slimme oplossingen zodat u voordeel kunt trekken uit de laatste online marketing trends. Op naar een succesvol 2010!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen